יום חמישי, 25 ביוני 2015

תיקון ליל שבועות של צהר

אם ארגון רבני צהר היה עבודה סמינריונית שהיה מגיש לי סטודנט הייתי כותב לו בהערה המסכמת שהוא אמנם לא קוהרנטי אבל מאוד מאוד קונסיסטנטי.

לא קוהרנטי – כי קצת מוזר לדבר על "להיות שותפים בעיצוב דמותה היהודית של מדינת ישראל, מתוך הידברות וחיפוש אחר מרכיבי זהות משותפים" תוך כדי החרמת שני הזרמים הגדולים ביותר בעולם היהודי של היום, הרפורמים והקונסרבטיבים.

אבל מאוד קונסיסטנטי – כי הרי תיקון ליל שבועות בצוותא הוא שיקוף מדויק של יוזמת הנישואין המפורסמת של ארגון צהר. ולמה?

כמו שכאשר מתחתנים דרך צהר הארגון בחיים לא יסכים שנשים יאמרו שבע ברכות (למרות שזה מותר על פי ההלכה) ושאדם שאינו רב יערוך את החופה (למרות שזה מותר על פי ההלכה), כך גם בתיקון ליל שבועות של צהר הארגון בחיים לא יסכים שרב או רבה לא אורתודוקסיים יעבירו שיעור (למרות שזה מותר על פי ההלכה).
וכמו שכאשר מתחתנים דרך צהר הארגון יחייב אתכם בהדרכת כלות ידידותית עם מדריכות דתיות ש"מעורות מאוד בחברה הישראלית הכללית", ויערכו לכם חופה עם רבנים אורתודוקסים ש"הינם מסבירי פנים, בעלי קשרים עם אנשים מכל גוני הקשת של הציבור הישראלי וכאלה ששירתו בצבא", כך גם בתיקון ליל שבועות של צהר הארגון ישבץ איזה שיעור פמיניסטי על "רות ונעמי במבט נשי" ויוסיף מפגש עם יורם טהרלב "על ברכי אבות", אבל כל זה יתאפשר רק בתוך קונטקסט שבו החילונים הם חילונים והדתיים הם דתיים.

אבל מה לנו להתלונן. הם מאוד קונסיסטנטיים. כי אצל צהר כמו אצל צהר הדיאלוג הוא תמיד בכיוון אחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה