יום שני, 22 ביוני 2015

אנשים טובים

הכי אני אוהב זה את האנשים (הטובים, באמת טובים) שהם מצד אחד בעד כל מיני שינויים חברתיים נחוצים כמו למשל טיפול בהטרדות מיניות, מלחמה בגזענות נגד אתיופים, או מתן זכויות ללהט"בים, אבל מצד שני גם מבינים את החברה השמרנית שאליה מופנות הדרישות הללו ומבקשים ממי שסובלים שהשינויים ייערכו בהדרגה, תוך התחשבות בכל האנשים שהתרגלו כבר לחיות אחרת, ומתוך פחד "לשפוך את התינוק עם המים".

כי אני בטוח שזה מאוד ישכנע את האתיופית הצעירה שמופלית בקבלה לעבודה לדעת שאולי לנכדיה זה כבר לא יקרה. ואני בטוח שזה מאוד יעניין חיילת שהוטרדה ע"י מפקדה להבין שבסך הכול מדובר בפער דורות והדור הבא של המפקדים הבכירים כבר לא יעזו להטריד. ואני בטוח שזה מאוד ירגיע נער טרנסקסואל לחשוב שבטח בעוד חמישים שנה החברה כבר תבין שיש דבר כזה גבר בגוף של אישה, אבל בינתיים צריך לא להעמיס עליה כדי לא להטריד ולהגעיל יותר מדיי.

אז חברים, אפשר להירגע. כולנו חיים בחברה מודרנית ודינמית מאוד. כן, כן, גם הקבוצות הכי פונדמנטליסטיות הן בעצם מודרניות ופתוחות מאוד לשינוי (שינוי זה לא אומר בהכרח לכיוון של פתיחות וליברליות), והן מספיק חזקות כדי להתרגל לשינוי גם במהלך שנים ספורות. אל תפחדו לדרוש את מה שמגיע לכם. אל תחששו לתמוך במה שמגיע בזכות ולא בחסד לאנשים חלשים מכם שאתם יכולים לעזור להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה